Корисні сервіси та інструменти вчителя

 

Комунальний заклад «Запорізький  обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти»

Запорізької обласної ради

 

Кафедра початкової освіти

Авторська розробка

на тему «Фрагмент уроку навчання грамоти

з використанням інтелект-карти»

Виконала:

Трушова Любов Миколаївна

вчитель початкової школи КЗ «Опорний заклад загальної 

середньої освіти «Сузір̕ я»

Оріхівської міської ради

Запорізької області

група № 1

 

 

 

м. Запоріжжя

2019

Вступ

Навчити учнів ефективно та критично мислити, знаходити правильні рішення, справлятися зі складними задачами, а також виконувати творчі завдання можна за допомогою інтелект-карт.

Інтелект-карта (Mind maps або карта пам’яті, карта розуму, карта мислення, ментальна карта) – діаграма, яка використовується для візуального упорядкування інформації. Це спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою цієї технології, можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку. Це порівняно новий спосіб графічного запису інформації, засіб для вирішення завдань і підвищенні якості навчання. Автором ідеї став відомий англійський психолог Тоні Бьюзен, розробивши унікальну технологію осмислення та запам’ятовування інформації. Найкраще цю інформацію записувати у формі деревоподібної схеми. Така форма роботи дозволяє задіяти одразу обидві півкулі мозку: наявність графічних знаків та символів активує ліву, а образні картини та кольори – праву. Унаочнення такого типу дає можливість миттєво побачити основну ідею та її складові частини. А дивлячись на ключові слова, що супроводжуються графічними позначками, можна навіть інтуїтивно здогадатися, про що саме йде мова.

Мета створення інтелект-карти:

·       швидке опрацювання великих об’ємів інформації;

  • зручне запам’ятовування;
  • розвиток асоціативного мислення;

·       унаочнення та презентація матеріалів;

  • розробка проектів та планів дій;
  • постановка завдань, прийняття рішень.

Завдання:

·       з̕ ясувати, чи доцільне використання інтелект-карт у початковій школі;

·       ознайомити з етапами створення інтелект-карти;

·       вивчити  види інтелект-карт;

·       встановити зручність їх створення і використання.

 

 

Основна частина

Навчання грамоти (фрагмент уроку)

Тема тижня: Світ захоплень

Тема уроку: Звук [ґ], букви Ґ, ґ. Читання складів, слів і текстів із вивченими літерами.

Мета: ознайомити дітей зі звуком [ґ] та буквами, що його позначають; вчити правильно артикулювати цей звук, виділяти його у словах; вдосконалювати навички звукового аналізу слів, складання речень; збагачувати активний словник учнів. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, творчу уяву. Прищеплювати інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: малюнки для оформлення інтелект-карти, картонні зображення предметів із буквою ґ, зразки написання прописних і друкованих літер, картки для парної роботи.

 

V. Сприймання та засвоєння нового навчального матеріалу

1.    Гра «Упіймай звук»

Ґава всілася на ґанку

І сиділа там до ранку.

Вранці гуси пробігали,

Ґаву з ґанку проганяли.

2.    Бесіда за змістом

®   Про кого цей віршик?

®   Хто така ґава?

®   Яким звуком починається це слово?

VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі

1.      Ознайомлення з буквами Ґ ґ (розгляд друкованих і прописних букв). Місце букви Ґ в алфавіті.









 

1      Артикуляція звуку [ґ]

(спостереження за правильною вимовою)

2.      Робота над створенням інтелект-карти (помістити в центрі карти букву Ґ)

3.      Робота в парах «Поєднай правильно»

(на кожній парті картка із зображенням предмета і звукової моделі до нього: ґава, аґрус, ґанок)




®  Складіть речення, використовуючи ці слова.

1.      Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови»

а) передача інформації через віртуальне спілкування;

б) як знайти букву ґ на клавіатурі комп’ютера;

в) етика спілкування в Інтернеті.

6. Словникова робота:

а) знайомство з новими словами (ґедзь, ґердан, ґазда);

б) тлумачення їх значення;

в) читання словосполучень і речень з ними.

VІІІ. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

         Проводиться за складеною на дошці

Інтелект- картою




Мультфільми                     ґазда                      ґаздує

Звукові моделі                    ґердан                    ґречний

Фразеологізми                    ґава                                ґава

Стіна слів                            ґава                аґрус      ґанок

Хто? Який? Що робить?

Ловити ґав                   ґав ловити


Висновки

  Створення інтелект-карти – цікаве і корисне заняття. В процесі навчання воно не ставить дитину в певні рамки мислення, а навпаки дає можливість і змушує шукати нові ідеї у вирішенні поставлених задач. На на основі цього методу можна створити систему навчання, яка озброїть учня найважливішим умінням – умінням самостійно здобувати знання і використовувати їх у своїй діяльності.

Головні завдання технології інтелект-карт, на мою думку, наступні:

§        розвивати  креативність школярів;

§        формувати комунікативну компетентність в процесі групової діяльності;

§        формувати загально навчальні вміння, пов'язані зі сприйняттям, переробкою та обміном інформацією;

§        покращувати всі види пам'яті учнів (короткочасну, довготривалу, образну, зорову і т. д.);

§        прискорити процес навчання;

§        формувати організаційні уміння.

Використання цього методу дає позитивний результат і приносить задоволення від праці як учителю, так і дітям.

Додатки

https://www.youtube.com/watch?v=nzRbiLmD0Ok

https://www.youtube.com/watch?v=bddMlg7O1Co




Список використаної літератури:

1.    Большакова І. «Планування теми на основі інтелект-карти». Онлайн-курс для вчителів початкових класів.

2.    Бьюзен Тони «Суперинтеллект» – М. : Попурри. 2014

3.    Малюнки з Інтернет-ресурсів.

4.    К.Пономарьова «Буквар, українська мова». К.: 1 клас. Оріон – 2018


Немає коментарів:

Дописати коментар